2 weekjes weg. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elzemiek Paijens - WaarBenJij.nu 2 weekjes weg. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elzemiek Paijens - WaarBenJij.nu

2 weekjes weg.

Door: Elzemiek

Blijf op de hoogte en volg Elzemiek

13 Juli 2012 | Frankrijk, Parijs

Vandaag zijn we precies 2 weken weg van huis. We genieten nog steeds vol op.

Afgelopen vrijdag is de lampionnenoptocht erg goed geslaagd. de kinderen waren dolenthousiast. Vrijdag avond waren we lekker vrij, toen had de badmeester een karaoke georganiseerd. Dit was heel erg gezellig. We hebben wat afgezongen met z'n drieen, met moeders, met franse jongeren uit het dorp. Dit was een hele gezellige avond.

We zijn afgelopen weekend ook verhuisd van onze tent naar een mooie chalet.
Dit is werkelijk heerlijk, geen klamme kleren, natte bedden, koude nachten en dat soort gedoe meer. We mochten dus in een vrijgekomen chalet gaan wonen samen met Elisabeth van de receptie, als we het huisje alleen maar even zelf schoon maakten. EITJE dachten wij.. helaas.

Het chalet WAS een eigendom, maar was al 3 jaar onbewoond. Denk je in; huisje waarin 3 jaar lang geen raam of deur open is geweest maar waar dus 3 jaar lang muizen en insecten geleefd hebben. Ik weet zeker als mama dat huisje gezien zou hebben dat ze ALTIJD zou kunnen zeggen dat mijn slaapkamer thuis echt brandschoon is!
Maargoed. Een eigen huisje met badkamer, keuken, douche, wc, slaapkamers, verranda etc. klonk toch wel verleidelijk dus we hebben op onze eerste vrije dag de handen uit de mouwen gestoken en zijn flink aan de slag gegaan. Na anderhalve dag hard zwoegen, schrobben, honderd keer handen wassen en 3 kannen chloor leeg gegooid te hebben.. Hebben we nu een heerlijk droog en vooral SCHOON huisje. Jeroen heeft nu zijne eigen kamer net als Elisabeth en Sanne en ik delen een kamertje met een stapelbed. Het is gewoon zo heerlijk om nu al mn kleren in kasten te hebben en vooral dat we een kast op de badkamer hebben voor toiletspulletjes. HEERLIJK! De eerste avond hebben we de keuken meteen ingewijd met een heerlijke ovenschotel. Fatsoenlijk, warm eten; geweldig!!

Ondertussen zijn we deze week begonnen het het programma in het thema; Frankrijk. We hebben een hoop franse spelletjes gedaan, vlaggen geschilderd, genoten van het franse weer..
Dinsdagavond hebben we kinderen geschminkt. Hier bleek ik toch meer talent voor te hebben dan ik dacht. Ik heb serieus een spiderman geschminkt; wejo! Daarna kwam er een bandje optreden! Super gezellig met de jongeren uit het dorp etc.
Woensdag avond hebben we weer een bingo avond gehouden. Dit was echt onwijs druk en super goed geslaagd. Er zaten mensen voor de deur, op de grond etc... We gaan maar snel iets regelen zodat we wat meer mensen kwijt kunnen voor als de drukte echt losbarst. Het open podium op donderdag was ook een groot succes. Met de miniclub hebben we een frans kinderliedje gedaan. 'Le papa pinguin'. Daarvoor hebben we smorgens pinguin maskers gemaakt. Deze zijn zo leuk/schattig geworden! Zo aandoenlijk al die kleine kindjes met een eigen gemaakt masker op.

Vandaag, vrijdag is het echt rotweer. het regent veel dus we zijn nu echt uber blij met ons chaletje.
Door het slechte weer en de aankomende feestdag (morgen) zijn er vandaag veel mensen vertrokken.. Dit leverde ons veel leuke en lekkere dingen op; tassen vol met; flessen olijfolie, flessen wijn, biertjes(veeeeel!), douchegel, suiker, rollen drop:)!!!, pakken rijst, potten saus, KEBAB saus:)!!!, BBQ met alles eropendraan, poedersuiker, toetjes, vruchtenhagel, stapels tijdschriften, wasmiddel, pakken drinken, potten pasta, speculoos, jam etc. etc. etc.

Een kwart zit er alweer op. Jee wat gaat de tijd hier snel voorbij. Over precies een maand zijn Emiel en mijn ouders al weer langs geweest.. Poe..

• 13 Juli 2012 - 17:05

Papa:

leuk verhaal hoop dat je snel beter weer krijgt. tot heel snel

• 13 Juli 2012 - 17:18

Oma:

Wat heerlijk zeg dat chalet;ziet er goed uit.......heel hard gewerkt....en wat een leuke foto's en wat een hoop mensen voor de Bingo; volgens mij zijn jullie : "Het succes van 2012"!
    Héél leuk verslag en ik hoop dat het weer een beetje mooier wordt want met een zonnetje erbij is het nog leuker!!
    Doeiiii, XX

• 13 Juli 2012 - 19:43

Suzan:

Hee nichtje,

Wat geweldig om je verhalen te lezen!
    Je hebt echt talent voor spiderman schminken! (als dat de jouwe was op de foto..) Lekker ook niet meer in een natte tent maar een heuse chalet. Het ziet er allemaal super gezellig uit, volgens mij vermaken jullie het hele dorp in plaats van alleen campingkinderen.

Geniet er nog van!
    We gaan je wel missen zondag bij oma.
    Kus!
    Suzan

• 13 Juli 2012 - 20:24

Mam:

Ha meidje, wat een gaaf verslag weer. Een genot om te lezen steeds weer. En wat doe je het goed met al die kids. Ben blij voor je dat een lekker warm chalet hebt. Geniet er maar van. Vandaag heb nog een lange broek, je joggingbroek en een extra vest opgestuurd, hoop dat het snel arriveert.
    XXXXXXX mam

• 16 Juli 2012 - 21:42

Emiel:

op naar drie weken... en naar vier, en vijf,... want dan kom ik de boel onveilig maken :O mis je :(

• 17 Juli 2012 - 08:42

Oma:

Ha die Miek, ik wil je even laten weten dat ik een geweldige verjaardag heb gehad, maar ik heb je wel gemist hoor!
    Het animatie/verzorgingsteam hier was echter ook super en - je zult het geloven of niet - precies tijdens mijn feestje scheen de zon!
    Ze zeggen dat het wat warmer wordt, dus kan de korte broek misschien weer aan. Ik vind je verslagen heel leuk en ook je foto's en kan zien dat je het naar je zin hebt.
    Veel plezier nog en nog even dan komt je familie en je vriend heb ik begrepen; nog leuker dan!
    Dikke kus, oma.

• 20 Juli 2012 - 15:25

Wouter:

En alweer drie weken ondertussen? Eén verzoek om niet teveel foto's te maken van het mooie weer. Want vooralsnog is het hier dans Le Pays-Bas echt om te janken ;-).