Dat was 't dan... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elzemiek Paijens - WaarBenJij.nu Dat was 't dan... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elzemiek Paijens - WaarBenJij.nu

Dat was 't dan...

Blijf op de hoogte en volg Elzemiek

27 Augustus 2012 | Frankrijk, Parijs

In mijn vorige reisverslag vertelde ik dat we de laatste twee weken nog even zouden genieten. Dat deden we. EN HOE?!?!

De Disney-week hebben we goed afgesloten. Activiteiten gingen prima, rustige start gemaakt met opruimen, alles afsluiten etc.

Toen kwam de laatste week; slopende, geweldige week!

In het weekend zijn Danielle (vriendin van Jeroen) en Mylon (vriendin van Danielle) langs gekomen. Die konden meteen mooi kennis maken met ons leven in France. Het was namelijk Elisabeth haar laatste avond en als afscheid moesten we nog een keertje gigantisch feesten (ook onze laatste stap avond in frankrijk, DACHTEN WE TOEN....) . We zijn toen naar St gilles gegaan met serieus heel het camping personeel, jeugd uit het dorp etc. Een super gezellige avond die we op en top hebben afgesloten door Elisabeth voor te stellen aan de zuipkeet!

De volgende dag hebben we Elisabeth uitgezwaaid, in pyjama natuurlijk. En zijn we nog lekker gaan zwemmen, chillen, niks doen. Wat is een vrijje dag toch zwaar. 's Avonds was onze laatste karaoke, die moesten we afsluiten waarmee we 8 weken geleden mee begonnen zijn; ''het is een nacht'' en ''pour un flirt''. Geweldig.

Maandag zijn we begonnen aan onze echte laatste week. Miniclub, miniclub, minidisco etc. Allemaal in het thema Circus.
's Avonds mocht ik heel lief!!!! met Jeroen, Danielle en Mylon mee naar de SPA. Wat een lekker avondje was dat. Alles donker gemaakt, lichten uit de sauna, jacuzzi en hammam gaven een disco effect samen met de radio met franse party muziek die uber hard kon natuurlijk!
Na de SPA gingen we eventjes een drankje in de bar doen. Dit werden 3 giraffes (meters bier). Jeroen had de zuipkeet ook nog nooit gezien, die zouden we even laten zien en dan naar bed.. Wij zuipkeet in met alle jongeren uit het dorp, bar personeel etc. Na ons volgden een aantal flessen vodka, jus de pomme en bier.. om 4 uur kwamen we weer uit de zuipkeet.

Dinsdag morgen rise and shine; 10 uur miniclub!! om 12 uur zijn we direct vertrokken naar het dorpje om te gaan acrobranchen met Thijs, Danielle, Mylon, Sanne en Jeroen. Dit is een soort survival park. Jezelf aan de bomen en kettingen vast maken, hoog in de bomen klimmen, enge parcoursen doen, kabelbanen. Erg eng, maar wat een adrenaline kick!! Echt super top!

Om 3 uur weer verder gegaan met activiteiten, 's avonds minidisco in het zwembad. Het was namelijk erg heet. Deze minidisco was echt onwijs leuk! super druk en na de disco nog een half uur met de kinderen in het water blijven spelen, plonzen, glijden, gooien etc. Heel erg leuk.
's Avonds waren we uitgenodigd op een BBQ bij Henk en Diana (klusjesman op de camping). Hier hebben we zo onwijs veel gegeten. Het was super lekker en heel erg gezellig. Na de BBQ nog even een kijkje genomen bij de live muziek. Top avond.

Woensdag was een redelijk rustige dag. 's Avonds zijn we naar het Casino gegaan. Dit was een leuke ervaring. Ik was uberhaupt nooit in een Casino geweest. En dat meteen op z'n Frans'. Danielle, Mylon en ik hebben niet gespeeld. Maar wij keken toe hoe Jeroen en Maxime hun geld verspilden. Hilarisch.

Donderdag middag hebben we geschminkt, waaronder de campingbaas; clown. Geweldig! 't Was erg druk maar erg leuk om te doen, en ook nu weer; waar je mee begint moet je afsluiten. Eerste week een spiderman, laatste week een badman. We worden nog eens professionele schminkers:)! 's Avonds open podium, redelijk druk, beauty and the nerd. Daarna nog even een drankje in de bar.. een? oeps. Toen was het weer 4 uur.

Vrijdag was onze aller aller laatste dag. Heftig. Na onze laatste miniclub ochtend, ging het middag programma niet door i.v.m. dikke regen.
's avonds de aller laatste minidisco gehad, kindjes bedankt, knuffels uitgedeeld etc.
Daarna de laatste muziekquiz. Veel deelnemers, rocky openingsact. Super. Tijdens de muziekquiz hebben we Pierre naar voren gevraagd en hem hartelijk bedankt voor deze top zomer. Hierbij hebben we ook een kleinigheidje gegeven.

na de muziekquiz afscheid genomen, iedereen bedankt en op stap geweest. WHAT A NIGHT. geweldig. Eerst bij iemand thuis gezeten. Die hadden feestje/bbq etc. Vanuit daar zijn we met z'n allen naar de Arizona geweest. Een discotheek; heel tof. Jeroen en ik hebben daar een geslaagde laatste avond meegemaakt. Rond het einde van de nacht stonden we met iedereen op de blokken (personeel, vrienden, jeugd, personeel andere campings etc.) . Daar hebben we op geknuffeld, gedanst, gek gedaan, gesprongen, ALLES. Super gezellig..

Maarja.

aan alle leuke dingen komt een einde. Zo dus ook aan deze zomer. Time to say goodbye. En ja, dat is voor mij nogal lastig.. Janken dus.

Uiteindelijk zaten we terug in de auto naar de camping. Daar nog uitgebreid afscheid genomen van Piet en Thijs (bar personeel/zonen campingbaas). ook dit was best heftig. Halleluja.

Yep, toen was het kwart over 6.. Snel douchen, laatste spulletjes pakken en met Jeroen in de bedrijfswagen een rondje van de zaak over de camping; JIIIIHAAAAA!!

Om 7 uur zijn we naar het station gegaan met de hoop dat we om 11 uur in Paris zouden zijn. Natuurlijk moesten wij na een kwartiertje de trein uit, wachten op bussen, nieuwe kaartjes kopen, wachten, wachten, trein naar paris etc... oke 3 uur vertraging.
om half 8 was het dan zover; we waren thuis..

Het is wel lekker om weer thuis te zijn, bij te kletsen, voorbereiden voor school, stage etc. Maar ik mis Frankrijk nu al heel erg. De sfeer, vrijheid, gezelligheid, kinderen, mensen...

Sanne, Jeroen; het was een topzomer! Merci:)!